måndag 4 april 2011

Tarmkursen fungerade lite för bra

Jag vet inte vad som är värst, den där bilden från Aftonbladets hemsida som förföljer en var man än läser, där ute i högerspalten, på en kvinna (tror jag) som enligt texten: "...sjunger som en häst - gör succé" eller män som väljer att klippa håret så det ser ut som de har en sån där skruvkork till en senapstub på huvudet.



 

Jag väljer att illustrera korkskruvs-looken genom en Legofigur för att inte peka ut någon specifik person.


Jag tror jag väljer kvinnan.
Hon ser ut som... jag vet faktiskt inte vad hon ser ut som.
De har valt att fånga henne i en position då hon förmodligen är mitt uppe i hästljudet, men jag vet inte sanningen då jag inte vågar se själva klippet som enligt texten är hämtad från filippinska Idol.

Jag är rädd att hon ska besöka mina drömmar. Dessa är redan fyllda av så mycket konstigt att hennes uppenbarelse mycket väl kan vara den droppe som får citronen att rinna över.
Det är mycket möjligt att det är en vacker kvinna bakom detta och att bilden som sagt bara är illa vald men jag vill inte ta reda på det. Hon låter som en häst.
Men det finns någon för alla smaker och man ska inte döma boken efter dess omslag och allt det där.

Jag tycker istället att den viktigaste nyheten denna dag är aftonbladets artikel med rubriken: "Anmäler kurs - tvingades bajsa utomhus. Tarmkursen hade för få toaletter – kvinna tvingades bajsa utomhus framför övriga kursdeltagare"
Jag har inte läst denna artikel heller (även om jag erkänner att jag snodde rubriken till detta inlägg).
 

På riktigt? Tarmkursen som spårade ur! Detta är ju en material till en mini-serie som med lätthet hade attraherat inköpscheferna på TV3.

Till sist den artikel som toppade tidigare i dag: "Slut mellan Agneta och BB Peter".
Detta är viktig information att föra ut till svenska folket. Mannen som gjorde sig känd genom att kissa på golvet i Big Brother-huset efter något fylleslag och Agneta Sjödin har gått skilda vägar efter några månader tillsammans.
Det är aldrig roligt när man upptäcker att det inte fungerar, men att toppa med denna nyhet?



Ja, jag är inte förvånad som svar på den fråga ni precis tänkte ställa, men jag var tvungen att ventilera detta någonstans.


Så var det med det.

1 kommentar:

  1. haha, jag har sett det videoklippet flera månader (år ?) sedan! Personen (man?) har stage-namnet "Big Mouth" och ser förskräcklig ut. I youtube-klippet jag såg så lät det _exakt_ som en häst, men jag är skeptisk till det. Jag tror att man har lagt på det i efterhand, för ett så likt ljud kan man knappast göra >_<

    http://www.youtube.com/watch?v=YaaI6eciCrc

    SvaraRadera