måndag 25 april 2011

Guds TV

Då var påsken över. Jesus dog på korset och återuppstod på den tredje dagen.
På långfredagen fick jag berättat för mig en historia som jag aldrig hört tidigare, och för den delen aldrig läst om någonstans. Det var historien om dagen då Guds TV brann upp. Jag blev även presenterad för foton som ska föreställa den uppbrunna TV:n.



Nu är ni säker skeptiska och med all rätt, jag var också skeptisk när jag hörde det och ställer mig frågande till denna incident. Tittar Gud på TV? Skulle den i så fall krångla för att sedan brinna upp? Om svaret på dessa frågor är ja så undrar jag
vad som hände i världen den dagen TV-apparaten brann upp, för det måste varit betydelsefullt/stort, kanske rent av katastrofalt.

Andra märkliga saker är äldre tanter på bussen som vägrar ta av vinterjackan även om det är ca: 30° och svettpärlorna i pannan vittnar om det tryckande hettan, och deras argument är: "Åhh nä, det är bara april!"
Här handlar det inte om att gå på känsla utan att styra klädsel efter årstiderna. Oavsett!
Världen kan stå i brand men vinterjackan åker likförbannat inte av för det är ju bara april månad!

En annan märkliga sak är en av dessa påpälsade tanter som kliver på bussen med en hund och sätter sig bredvid en kvinna som inte uppmärksammar detta och blir livrädd när hunden stryker mot hennes ena ben.
Den påpälsade tanten tittar då förvånat på kvinnan och säger: "Du är väl inte rädd för hundar?" varpå kvinnan svarar: "Jo, jag är faktiskt rädd för hundar men det är OK. Jag blev bara överraskad."
Den påpälsade tanten blänger surt på henne och säger då: "Mes!"

Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var denna dagen TV-apparaten brann upp.

Något positivt är att jag fick träffa goda vänner och min familj i påsken och fick väldigt vackra och citrongula rosor av min kära mor.
















Så var det med det.

1 kommentar: